Opkrævning af KHKG kontingent for 2023
Som bekendt er det DKK der står for kontingentopkrævningen for KHKG, og de har meddelt at der fra den 1. november vil blive pålagt administrationsgebyr på opkrævningerne.
Hvis man betaler via PBS vil administrationsgebyret være 10 kroner
Hvis man betaler ved at få tilsendt et brev med girokort vil administrationsgebyret være 50 kroner.
Den gode nyhed er at man kan slippe for administrationsgebyr hvis DKK har en gyldig e-mailadresse på medlemmerne.
Derfor vil jeg anmode alle KHKG’s medlemmer om, senest 15. oktober, at logge ind på Hundeweb.dk og kigge på ”Min side” og kontrollere at den opgivne E-mailadresse er korrekt, og hvis man ikke har oplyst en E-mailadresse se at få det gjort. Det gælder også husstandsmedlemmer.
De medlemmer der endnu ikke har oprettet en brugerprofil på Hundeweb bør få det gjort for at slippe for administrationsgebyret.
Fremtidige betalingsmulligheder
Hidtil har medlemmerne ved indmeldelse i specialklubben kunnet vælge enten at tilmelde betaling af kontingent til Betalingsservice eller alternativt få en girokortopkrævning tilsendt pr. brev. Begge løsninger vil fremover indebære en ekstraudgift for det enkelte medlem.
Derfor har DKK valgt, at de fremover vil tilbyde to nye betalingsmuligheder, der begge er gratis for det enkelte medlem. Det betyder, at der i DKK fremadrettet vil kunne vælges imellem fire forskellige betalingsløsninger, når medlemmerne skal betale deres kontingent:
1.Automatisk kortbetaling med Dankort/Visa eller MasterCard.
Vælges denne mulighed, er betalingen gratis for medlemmet – DKK betaler kortgebyret.
2.
Vælges denne mulighed, er betalingen gratis for medlemmet – DKK betaler kortgebyret.
3.
Vælges denne mulighed, tillægges et gebyr på 10 kr., hvilket udelukkende dækker DKK’s faktiske udgifter til Betalingsservice.
4.
Vælges denne mulighed tillægges et gebyr på kr. 50, hvilket udelukkende dækker DKK’s faktiske udgifter ved denne håndteringsform grundet de prisstigninger, vi nævner ovenfor.
Den førstkommende hverdag i december måned vil alle medlemmer få fremsendt en mail med et link til betaling af kontingent samt oplysning om de – nu fire - forskellige betalingsmuligheder og tilhørende gebyrer.
Vælges betaling via ovenstående mulighed 1 eller 2., skal betalingen være gennemført inden den 10. til 15. i december måned. Den nøjagtige dato vil fremgå af mailen.
Er betalingen ikke gennemført inden den oplyste dato, vil opkrævningen ”låses” og ligesom hidtil sendes til ”gammeldags” opkrævning via bank og Betalingsservice med betaling senest den 10. i januar måned. Dermed pålægges kontingentet et gebyr jf. pkt. 3 og 4.
I forhold til rykkere bliver disse fremover kun sendt pr. mail. Det vil sige, at har et medlem ikke en mailadresse bliver vedkommende ikke rykket.
DKK’s tekst om ovennævnte:
Skyd gebyrgribben ned ved at registrere din e-mailadresse
Gebyrgribbene flyver lavt i disse dage: Bankerne og Betalingsservice har indført ”differentierede prismodeller”, og der er gået inflation i girokortene. Det vil sige, at det koster penge at betale penge.
Det har fået Dansk Kennel Klubs IT-afdeling til at indføre nye betalingsmetoder, så både specialklub- og DKK-medlemmerne kan spare gebyrerne til girokort og Betalingsservice helt væk – det eneste, det koster, er en gyldig e-mailadresse.
Har du allerede oprettet en brugerprofil på hundeweb.dk, vil vi opfordre dig til at tjekke at du er oprettet med en gyldig e-mailadresse. Samme e-mailadresse skal være den du er noteret med på dit medlemskab her i klubben. Er der match på de 2 mails vil du medio oktober modtage en mail fra DKK med yderlig vejledning til din foretrukne betalingsløsning og dermed omgå gebyrgribbene.
Har du endnu ikke oprettet en brugerprofil på Hundeweb, så oplys os din e-mailadresse – så sørger vi for, at Dansk Kennel Klub automatisk opretter en brugerprofil for dig og sender dig yderligere vejledning, så du også kan undgå gebyrerne fremadrettet.
Send en e-mail med dit navn/medlemsnummer samt gyldig e-mailadresse til Indmeldelse@khkg.dk
Med venlig hilsen/Kind regards,
DANSK KENNEL KLUB
Laila Lehmann
Afdelingsleder IT og Medlem
Direkte telefon:+45 56 18 81 03
Telefontid:
Mandag - fredag 10:00 - 12:00